- Naturoplevelser med mere

Om program for “Tjen penge på naturen”

Ilovehiking

Programmet er todelt. Om formiddagen kører vi forskellige sessions, der stiller skarpt på vigtige elementer i udvikling og salg af pakker. Efter frokost åbner vi op for en markedsplads, hvor du kan få tips og tricks til dine pakker og synlighed om din virksomhed.

Om formiddagen

Der stilles skarpt på udvikling af pakker med:

  • Trends og tendenser inden for outdoor turisme / special interest turisme
  • Hvorfor har vi fokus på pakker?
  • Udvikling af pakker – hvordan gøres det bedst? Bottom-up eller top-down? Behov for facilitering og konkrete eksperter? Hvem koordinere det hele, så arbejdet ikke lander i mellem to stole?  Hvordan påvirker et tæt faciliteringsforløb ejerskabet?
  • Samarbejde om at lave pakker herunder fleksibel allotment-aftaler med overnatningsstederne og samarbejde mellem aktører med forskellige incitamenter: offentlige, private, frivillige og forskning. Kendskab til sine samarbejdspartnere er grundlæggende for at få lavet aftaler, som er gavnlige for alle – er det nok?
  • Markedsføring og salg: arbejd med specifikke målgrupper og vær skarp i dit budskab. Styrk samarbejdet med pressen og dine samarbejdspartnere for at skabe interessante lokale site visits.  Hvad sker der af events og andre initiativer i din destination – en oplagt mulighed for at skabe spændende pakker.
  • Distributionsplatforme – være der, hvor målgruppen er. Hvordan kan vi skabe eller styrke communities og benytte sociale medier til distribution af pakker?  Hvad er salgsbart og hvordan skaber vi mersalg?  Hvilken rolle kan incoming bureauer og platforme som OplevDanmark have for at fremme salg i din virksomhed?

Denne del af konferencen bygges op som uformelle paneldiskussioner, hvor flere cases præsenteres kort og der stilles spørgsmål – både af konferencieren men du har også mulighed for at deltage i diskussionerne.  Vi holder fokus på praktik frem for teori, så benyt dig af mulighed for at få og give gode råd og tips.

Der sker meget i det store udland, og deres erfaringer kan vi drage nytte af.  Vi har derfor inviteret Suzanne O’Brien fra Knockranny House Hotel i Irland som konferencens internationale input.  Suzanne løfter sløret for, hvordan de succesfuldt benytter naturen og cykelruten Great Western Greenway til at tiltrække flere gæster.

Efter frokost

På markedspladsen får du tips og tricks til dine pakker og synlighed om din virksomhed. Det handler bl.a. om:

  • Bookingportaler og incoming-bureauer. En velsignelse eller et nødvendigt onde?
  • Hvad betyder rejsegarantien for dig, når du sælger pakker? Skal man være medlem eller er der andre muligheder?
  • Hvordan kan du gøre din virksomhed mere attraktiv for din målgruppe? Hvilke faciliteter har turisterne brug for, når de tager på ride-, cykel- eller vandreferie, for at tage en tur i kajak eller sejlbåde, eller lystfiske og gå en stille tur i naturen?  Hvordan giver vi danske og udenlandske turister et overblik over, hvad de kan forvente, når de rejser på aktiv ferie i Danmark?
  • Hvordan kommer du ud over rampen med dine budskaber? Hvilke gode tips og tricks er der til beskrivelsen af din pakke, så den både er informativ og sælger varen?

Vi har i Danmark allerede en del erfaring med outdoor pakker og oplevelser.  Dansk Kyst og Naturturisme slutter dagen af med eksempler på succesfulde forretningsmodeller og mulige tiltag indenfor aktive naturoplevelser i Danmark.

Det bliver en dag med mange indslag og mulighed for at finde kontakter, som kan bidrage til dine pakker og din virksomhed.  Turismekonsulent Johanne Bugge, hjælper os som ordstyrer med at holde fast i emnerne og giver gåde råd med på vejen.

Se program for dagen…

Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>